Washington Post Disgracefully Promotes a McCarthyite Blacklist From a New, Hidden, and Very Shady Group

The Washington Post on Thursday night promoted the claims of a new, shadowy organization that smears dozens of U.S. news sites that are critical of U.S. foreign policy as being “routine peddlers of Russian propaganda.” The article by reporter Craig Timberg – headlined “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say” – cites a report by a new, anonymous website calling itself “PropOrNot,” which claims that millions of Americans have been deceived this year in a massive Russian “misinformation campaign.”

The group’s list of Russian disinformation outlets includes WikiLeaks and the Drudge Report, as well as Clinton-critical left-wing websites such as Truthout, Black Agenda Report, Truthdig and Naked Capitalism, as well as libertarian venues such as Antiwar.com and the Ron Paul Institute.

This Post report was one of the most widely circulated political news articles on social media over the last 48 hours, with dozens, perhaps hundreds, of U.S. journalists and pundits with large platforms hailing it as an earth-shattering exposé. It was the most-read piece on the entire Post website after it was published on Friday.

Yet the article is rife with obviously reckless and unproven allegations, and fundamentally shaped by shoddy, slothful journalistic tactics. It was not surprising to learn that, as BuzzFeed’s Sheera Frenkel noted, “a lot of reporters passed on this story.” Its huge flaws are self-evident.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s